Gestrand in Madrid

Geen vluchten naar Noordwest-Europa en dus stond er gistermiddag een rij van ongeveer 100 meter voor de balie van Air France-KLM. Allemaal passagiers die terug naar hun plaats van bestemming wilden (zoals ik) of via Parijs of Amsterdam nog een vervolgvlucht hadden geboekt. Het ging allemaal tergend langzaam en hoe meer ik in de rij opschoof des te meer ik ging vrezen dat tegen de tijd dat ik aan de beurt zou zijn de rolluiken ratelend zouden zakken. Maar na drie uur wachten was het toch zo ver. Een vermoeide maar vriendelijke baliemedewerker kon me verheugd meedelen dat maandagmorgen de eerste mogelijkheid zou zijn om terug te vliegen. Tot die tijd zaten alle toestellen al vol, en was het ook nog helemaal niet zeker of  überhaupt zouden gaan vliegen. Niet dus, weet ik inmiddels.

Maandagochtend-vlucht dus maar vastgelegd in de hoop dat die aswolk dan voldoende uitgedund of weggedreven is. Gelukkig kon ik wel weer in m’n oude hotel een kamer krijgen. Eigenlijk zaten ze dit weekend helemaal vol, maar ja, er waren annuleringen binnengekomen uit Nederland en Duitsland… En nu zit ik dus dit weekend hier in Madrid, gelukkig wel met een aantal collega’s die vandaag zouden terugvliegen, maar die inmiddels ook het bericht hebben gekregen dat dat vandaag niet meer gaat lukken. Ben benieuwd wanneer zij een alternatieve terugvlucht kunnen krijgen.

Maar goed, ’t is zoals het is. Vanmiddag maar naar het Prado. Als je dan toch in Madrid bent…

1 comment so far

  1. Lukas Koster on

    Bert, ja iedereen die in het buitenland op een congres is, moet noodgedwongen langer blijven. Erg vervelend voor iedereen. Maar inderdaad het Prado is de moeite waard. En ook het Reina Sofia en het Thyssen-Bornemisza….
    Maak er maar het beste van…..

    Succes met de terugreis, Lukas


Plaats een reactie