Weer niet overtuigd

Mijn lijfkrant de Volkskrant probeert me nu al een week of twee met paginagrote advertenties tot de aanschaf van een e-reader te verleiden, met als slogan Met je hele boekenkast op vakantie. Hoe vaker ik die advertentie voorbij zie komen, hoe meer ik er door geïrriteerd raak. Waarom?

– Mijn hele boekenkast al digitaal beschikbaar? No way!

– Mijn hele boekenkast meenemen op vakantie? Waarom zou ik dat in hemelsnaam willen? Natuurlijk lees ik een paar boeken tijdens mijn vakantie, maar ik doe toch ook echt nog een paar andere dingen. Ik heb m’n hele boekenkast helemaal niet nodig. Anders zou ik er wel heel droevig aan toe zijn…

– Niks hele boekenkast mee. Daarmee zou ook alle voorpret verdwijnen van het wikken en wegen welke boeken dit jaar eens mee te nemen. Ventoux van Bert Wagendorp of toch maar het net bekroonde boek van Wilfried de Jong? Een ‘oude’ (Advocaat van de hanen) of toch maar de nieuwste Van der Heijden (De helleveeg)? Of zal ik toch maar dat nieuwe boek van David Quammen, Van dier naar mens, meenemen? Een paar jaar geleden had ik tenslotte aan Het lied van de dodo voldoende voor de hele vakantie! Een boekenkast mee? Ben je gek!

– En als je dan eens misgrijpt, of een verkeerde keuze hebt gemaakt, dan is er altijd overal nog wel een lokale boekhandel die minimaal een selectie Engelse pockets ergens op een achteraf plankje heeft staan.

Kortom, op deze wijze krijgt de Volkskrant mij in ieder geval nog niet aan de e-reader. Jou wel?

1 comment so far

  1. Harrie Knippenberg on

    Heel herkenbaar, ook dat van dit engelse pockets. Mijn ervaring na een paar vakanties met ereader: pret van selectie blijft. Neem gedrukte boeken mee, maar niet zoveel omdat ereader fijne back-up is.


Geef een reactie

