Deze week in Gent

Boekentoren

Deze week vindt in Gent de jaarlijkse ELAG-conferentie plaats, de samenkomst van de European Library Automation Group. Het zijn niet de minsten die zich aan de voet van de Boekentoren scharen, al speelt openingskeynote Herbert Van Den Sompel natuurlijk een thuiswedstrijd.

Ik had graag me in Gent bij een aantal Amsterdamse collega’s aangesloten (@lukask, @adzelf en @aadoek zijn aanwezig), maar op dit moment een hele week er tussenuit piepen lukt gewoon niet; ik vrees inmiddels dat zelfs die ene geplande dag in Utrecht voor de Data day in het geweld van organisatieverandering, selectieprocedure voor een nieuwe directeur en architectenselectie voor de nieuwe UB Binnenstad zal sneuvelen. We zullen zien.

Maar Gent gaat dus ook aan m’n neus voorbij, en dat vind ik niet alleen vanwege de ELAG jammer, maar ook omdat ik daardoor nog steeds niet de nieuwe faculteitsbibliotheek van collega Saskia Scheltjens kan bewonderen en ook me niet voor een tweede keer aan de Gentse Boekentoren, en alles wat daar omheen aan bouwactiviteiten plaats vindt, kan laven.

Gelukkig hebben we de foto’s filmpjes nog. De renovatie van de Boekentoren wordt intensief gevolgd en heeft tot nu toe drie filmpjes opgeleverd. Daar kijk ik dan maar komende week een paar keer extra naar. En Saskia, ik kom écht nog een keertje langs, hoor.

ELAGians, Enjoy! Hashtag: #elag2013



1 comment so far

  1. Saskia Scheltjens on

    Daar hou ik je graag aan, beste heer Zeeman! Succes met de selecties!


Geef een reactie

