Eerste lustrum

Lustrum

Het is weinige sporters gegeven echt op hun hoogtepunt te stoppen. Uiteindelijk gaan de meesten toch langer door dan eigenlijk verstandig is, met alle vervelende en ontluisterende gevolgen van dien. Maar hoe zit dat eigenlijk met bloggers? Misschien had ik eigenlijk ook wel vorige jaar zomer moeten stoppen toen uit een, later veel bekritiseerd, onderzoek van OCLC bleek dat Zeemanspraat het meest gevolgde blog was in de Nederlandse bibliotheekwereld. Ik heb die uitverkiezing zelf overigens altijd met een flinke korrel zou genomen. Maar als ik toen besloten had te stoppen (zoals inmiddels toch heel wat bibliobloggers in Nederland gedaan hebben), dan had ik vandaag niet mijn eerste lustrum als blogger kunnen vieren. En dan had ik vanochtend bij de koffie van mijn kinderen niet dit presentje gekregen:

appeltaartcadeaukaart

Ondanks alle uren dat hun vader achter z’n laptop zit, in plaats van die tijd aan hen te besteden, en ondanks het weinig tot hun verbeelding sprekende onderwerp (al was die LEGO-librarian wel weer heel cool). Dus ook een publiek dank-jullie-wel is hier op z’n plaats.

We zullen het ons goed laten smaken. En: op naar het volgende lustrum!

3 comments so far

  1. saschel on

    Oef! Van harte dank voor alle leesplezier en inspiratie. Here’s drinking to another year!

  2. Wouter Gerritsma on

    Gefeliciteerd deze mijlpaal. Altijd zeer de moeite waard om jouw bijdragen te lezen. Bedankt voor die inzet.

  3. ingmar on

    Wat een leuke verrassing van je kinderen. Proficiat, met je lustrum en je leuke kroost.


Geef een reactie

