I’m a courserian now!

MOOCEdinburgh

Had ik toch bijna het begin van mijn MOOC gemist: de aankondiging dat de eerste les online was gezet kwam zo maar in m’n spam-folder terecht.😉 Maar goed, eruit gevist, ingelogd en ik blijk samen met 69.000 anderen op deze aardkloot ingetekend te hebben op de cursus Critical Thinking in Global Challenges. En dan zeggen ze three’s a crowd!

De aankondigingsmail nodigt me verder uit snel kennis te nemen van de stof voor week 1, me aan de andere 68.999 deelnemers voor te stellen via het discussieforum en vervolgens mijn studie-ervaring te verrijken met onderlinge discussie en uitwisseling. Maar eerst moet ik nog wel de Coursera Honor Code ondertekenen:

In order to ensure fairness, all students participating in any of our online classes must agree to abide by the following code of conduct:

  1. I will register for only one account.

  2. My answers to homework, quizzes and exams will be my own work (except for assignments that explicitly permit collaboration).

  3. I will not make solutions to homework, quizzes or exams available to anyone else. This includes both solutions written by me, as well as any official solutions provided by the course staff.

  4. I will not engage in any other activities that will dishonestly improve my results or dishonestly improve/hurt the results of others.

I Agree to the Honor Code!

Over dat laatste moet je niet te licht denken, want elke review quiz die deel uit maakt van het programma, en waarmee je kan testen in hoeverre je het geleerde ook daadwerkelijk beheerst, wordt afgesloten met de aan te klikken optie: In accordance with the Honor Code, I certify that my answers here are my own work. De 100% score die ik had (5 van de 5 vragen goed) kan ik dus geheel op mijn eigen conto schrijven. Ook bij oefening 1 van mijn huiswerk, één alinea over de vraag of het gebruik van gas i.p.v. kolen zal leiden tot verminderde opwarming van de aarde (ja, je leert wat bij) met daaraan gekoppeld drie vragen moest ik de Honor Code weer aanklikken om vervolgens m’n tweede 100% score te innen. De antwoorden zijn netjes voorzien van feedback, maar ik zal in de resterende oefeningen voor deze week (nog drie) toch maar ergens een fout antwoord gaan geven, want om steeds ‘Correct answer’ en vervolgens de reden waarom het correct is te lezen gaat ook vervelen.

To be continued!

CriticalThinkingMOOC

No comments yet

Geef een reactie

