Boekenkunst

Een jaar geleden was ik ter voorbereiding van een gastcollege over de digitale bibliotheek voor een groep masterstudenten Digital humanities naarstig op zoek naar ‘scan ongelukjes’ uit het Google Books project. Daarvan had ik er de afgelopen jaren de nodige voorbij zien komen, maar nooit bewust gearchiveerd, getagd, etc. Het kostte me dus enige tijd voordat ik de gewenste plaatjes in m’n presentatie kon opnemen, maar het lukte uiteindelijk wel.

Had ik op dat moment maar weet gehad van de website The Art of Google Books. Dagelijks vult Krissy Wilson haar collectie aan met nieuwe kunstwerkjes uit dit immense scanproject. Op het totaal van het aantal scans dat geproduceerd wordt is het natuurlijk een minuscuul percentage waarbij er iets mis gaat. Maar het is mooi dat ook die voor de eeuwigheid een apart plekje op het web hebben gevonden

Kijk en geniet: The Art of Google Books

Google Books art

No comments yet

Geef een reactie

