2012 in cijfers

Cijfers
In 2010 wist ik 24 Boeing 747’s te vullen met bezoekers aan mijn blog. In 2011 was het bezoek volgens WordPress voldoende voor 7 keer een vol Sydney Opera House. Afgelopen jaar moest ik het doen met 4 keer het aantal inzendingen voor het filmfestival van Cannes.

Dat zijn weinigzeggende omschrijvingen van aantallen die voor die drie jaren variëren tussen de 10 en 18.000 bezichtigingen. Andere cijfers zijn wat mij betreft aardiger. Zo was 23 februari 2012 met 153 unieke bezoekers de drukste dag van het jaar. Je gaat je dan toch afvragen of de naamgeving van de post van die dag, Mijne is groter!, daar iets mee te maken heeft.😉 Vier van de vijf best bezochte posts in 2012 heb ik ook in 2012 geschreven (met Nederland – discoveryland aan de top); de golden oldie is er een uit 2010: Ranking chaos. Twitter en ons eigen bibliotheekblog, UBAe-info, genereerden het meeste bezoek en, uiteraard niet geheel onverwacht, verreweg de meeste bezoekers kwamen uit Nederland (ruim 11.000). Dat België en de VS met respectievelijk  met 831 en 371 “not far behind” kwamen zullen we maar als een slippertje van WordPress beschouwen. Één bezoeker uit Kazachstan fascineert me overigens wel. Wat zou die nu op Zeemanspraat te zoeken hebben?

Afijn, ook in 2013 bloggen we weer rustig door. Tot de volgende post!

Bloggen

No comments yet

Geef een reactie

