Weekendvitaminen #44

Op het nachtkastje

Beeld van de week

’t Begon met deze tweet afgelopen dinsdag:

Via de tweet kwam ik terecht bij de bijeenkomst waar Ellen Collins aanwezig was, JISC Collections 2012 Conference in Bristol, en de spreekster waar zij naar luisterde: Chris Banks, bibliothecaris van de bibliotheek van de University of Aberdeen.

Ik was geïntrigeerd door de tweet: 80.000 mislukte zoekacties per maand, en dat met dezelfde Primo-software die wij ook in Amsterdam gebruiken. Daar wil je natuurlijk meer over weten. Dinsdag was Banks’ presentatie echter nog nergens beschikbaar, en dus vroeg ik haar ’s avonds via good-old e-mail of dat nog zou gebeuren. Vanmiddag liet ze me weten dat de presentatie nu op Slideshare staat. Bekijken, zou ik zeggen. Afgezien van het feit dat Banks aan het hoofd staat van een bibliotheek om van te watertanden (ik blogde daar al eerder over) schetst zij een inspirerend beeld van een universiteitsbibliotheek in de 21e eeuw.

In de presentatie staat echter niets over die 80.000 mislukte zoekacties. Blijkbaar heeft ze dat alleen mondeling meegedeeld, als voorbeeld van de manier waarop in Aberdeen data-driven wordt gewerkt. Daarover heb ik dus nog maar even contact met haar gezocht. Stay tuned!

Aberdeen staff: If Apple designed libraries they’de be like this, white and shiny and intuitive

No comments yet

Geef een reactie

