Charleston, here I come!

Twaalf jaar geleden was ik met een UB-collega een week te gast bij de Elmer Holmes Bobst Library van New York University. Voornaamste doel destijds was een onderdompeling in het bad van de approval plans (let wel: de bomen groeiden destijds nog tot de hemel en e-books waren een nog onbekend fenomeen). Een van de adviezen die we destijds kregen was ‘Als je in de gelegenheid bent, ga een keer naar de Charleston Conference. Dat is dé conferentie waar alles rond collectievorming en collectiemanagement centraal staat, met input vanuit bibliotheken zelf maar ook door uitgevers en intermediairs’.

Het is er tot nu toe niet van gekomen, maar dit jaar dus wel. Ik ben op weg voor de 32e Charleston Conference Issues in Book and Serial Acquisition. Thema van dit jaar is Accentuate the Positive.

Hashtag: #charleston12

De conference proceedings van de afgelopen drie jaar zijn nu digitaal beschikbaar. De verslagen van de sessies van dit jaar verschijnen eerst de komende maanden ‘gewoon’ in druk in Against the Grain. En natuurlijk hier en elders in de blogosphere. Verwacht overigens geen live blogging; daar ben ik niet geschikt voor (en ik ben dan ook heel jaloers op iemand als Dymphie die dat schijnbaar probleemloos doet).

P.S. twaalf jaar geleden in New York was ik daar tijdens Election Day (Bush vs. Gore; we weten allemaal hoe dat afliep, met de al dan niet geldige stembiljetten in Florida). Nu zit ik in Charleston opnieuw tijdens Election Day (Obama vs. Romney). Wat wordt het effect van Sandy…

1 comment so far

  1. Schmetz I (UB) on

    Ik heb mij al vaker proberen te abonneren. Maar blijkbaar heb ikcursus nodig.

    En charleston he….een van de beste congressen op acquisitions gebied. Volgend jaar ga ik een heel gemotiveerd plan schrijven om er toch nog eens naar toe te kunnen.
    Plannen in de toekomst maken………..:-)


Geef een reactie

