Ik wil ook een QR-code!

NARCIS, de toegangspoort tot de productie van wetenschappelijk Nederland, heeft een nieuw service: een eigen QR-code voor iedere onderzoeker en ieder instituut die betrokkenen op hun eigen publicaties of persoonlijke pagina’s kunnen plaatsen. De QR-code linkt direct naar de NARCIS-webpagina van de onderzoeker of het instituut in kwestie.

Dat wil ik ook! Alleen, blijkbaar dateren mijn publicaties van te lang geleden en/of is mijn actuele geschrijf van onvoldoende wetenschappelijk gehalte om tot het walhalla van NARCIS door te dringen. Helaas, geen persoonlijke QR-code.

Of toch wel? Uiteraard kun je elders op het web ook dergelijke persoonlijke QR-codes aanmaken. En dat heb ik dus maar even gedaan. Zie hier het resultaat:

Maar waar leidt deze code nu naar toe?

Een verrassing voor de eerste goede inzender.😉

6 comments so far

  1. Dries Hanssen on
    • zeemanspraat on

      Dries, gefeliciteerd! Waar kan ik de attentie naar toe sturen?

  2. Esther ten Dolle on

    Die leidt naar jouw publicaties in UvA Dare, 66 in totaal (Zoekopdracht: DAI: “069356807”). Goed geraden? Dan nu die verrassing😉

    • zeemanspraat on

      Jammer Esther, je bent de tweede (goede) inzender. De verrassing gaat je neus dus voorbij. Volgende keer beter!😉

  3. Mariette van Selm (@mvanselm) on

    Vreemd… ik ben toch al ’n tijdje geen onderzoeker meer, maar heb wel een heuse NARCIS-QR-code… waar ik mij nu natuurlijk gepast vereerd mee ga zitten voelen, dat snap je😉


Geef een reactie

