Trending Topic 2011

Net als afgelopen jaar werd ik kort voor de jaarwisseling ‘verrast’ door een mailtje van WordPress met een link naar het jaarrapport over Zeemanspraat voor 2011. Dit keer geen gezondheidsmeter, maar een met vuurwerk verluchtigd overzicht van mijn blogprestaties. Een aanzienlijke stijging van het aantal raadplegingen valt daarbij het meeste op (van 10.000 naar 18.000, althans volgens WordPress), dus deze keer geen 24 goedgevulde Boeing 747’s, maar 7 keer een uitverkocht Sydney Opera House. De data van WordPress lijken er op te wijzen dat mijn geTwitter sinds afgelopen maart mede verantwoordelijk is voor het gestegen bezoek. Twitter staat in ieder geval boven aan de lijst van verwijzende sites. Enigszins teleurstellend is het om te lezen (hetgeen ik natuurlijk al wist) dat mijn twee meest geraadpleegde posts niets van doen hebben met het eigenlijke onderwerp van deze blog: het Steve-Jobs-in-appel logo en een lokaal verkeersprobleem in Amsterdam-Oost. Maar ja, voor het aantal raadplegingen en de naamsbekendheid is het vast wel goed.

Wat in het jaarrapport ontbreekt is het aanwijzen van een trending topic in Zeemanspraat voor 2011. Laat ik dat dan maar zelf doen. Dat topic is one-size-does-not-fill-all. Ik schreef daarover in de volgende posts:

En voordat ik goed en wel aan een nieuw jaar bloggen ben begonnen, kan ik er al weer twee aan toevoegen: in een artikel over subject guides (helaas, achter tolpoortje) en een discussie over Patron Driven Acquisition. I rest my case, en wens iedereen het allerbeste voor 2012. Happy blogging!

No comments yet

Geef een reactie

