Social Media in 2011: wat deed ik zelf?

Het is zeker niet het enige filmpje waarin de geweldige groei van het gebruik van social media in 2011 wordt gedocumenteerd, maar wel een overtuigende:

Mijn eigen bijdrage aan deze overweldigende hoeveelheid is slechts bescheiden:

  • Twitter: 579 tweets
  • Facebook: 0 berichten
  • YouTube: 0 minuten
  • WordPress: 170 posts

Over Facebook kan ik kort (maar zou ik ook heel principieel kunnen) zijn: doe ik niet aan mee. Dat is een keuze, je kunt nu eenmaal niet tijd vrij maken om op alle platforms op een zinvolle wijze aanwezig te zijn. En dus zal Marc Zuckerberg het zonder mijn persoonlijke gegevens moeten doen. En wat YouTube betreft: ik ben van de generatie Kodak & Agfa. Digitale foto’s zijn al te mooi om waar te zijn; digitale filmpjes maken, en die dan ook nog eens voor iedereen zichtbaar gaan uploaden, is net een brug te ver.

Dit is de 2012-versie van het meest beroemde social media-filmpje, The Social Media Revolution. In deze versie is Facebook al uitgegroeid tot 3e land ter wereld, achter China en India. Hoe lang zal ik nog ‘buiten-Facebook-lander’ blijven?

2 comments so far

  1. Ingmar on

    Ik ben ook nog altijd Facebook-loos, maar heb niet de illusie dat Zuckerberg geen persoonlijke gegevens van me heeft. Ik krijg nog wel eens vanuit FB via e-mail een uitnodiging. Mijn e-mailadres(sen) heeft hij dus al.
    Ik zou wel willen weten wat hij nog van me heeft, maar om je data op te vragen moet je eerst nog meer data geven (geboortedatum en volledige naam). Dat is dus een soort Catch 22…
    Fijne jaarwisseling en tot in 2012 (wie weet irgendwo in real life…)

  2. 2011/12 | 2.0 Drops on

    […] Via Zeemanspraat […]


Geef een reactie

