UB-folklore

Ik kan me niet herinneren dat in de afgelopen jaren hier zoveel aandacht aan is besteed, maar nu werd ik binnen een week twee keer geattendeerd op iets wat ik, ongetwijfeld ten onrechte, maar aanduid als UB-folklore. Zowel in Leiden als in Groningen werd namelijk door het plaatselijke corps de nieuwe corps-almanak voor 2012 aangeboden aan de bibliothecaris van de universiteit. Blijkbaar is dat een diepgewortelde traditie.

Zo ging het in Leiden

en zo in Groningen

Marjolein Nieboer temidden van de Almanakcommissie van Vindicat

In het Leidse bericht wordt gemeld dat na de overhandiging van de nieuwe almanak het gezelschap zich naar het magazijn begaf om het nieuwe exemplaar naast alle eerdere almanakken (sinds 1815) te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe ze dat over enkele jaren met de elektronische versie zullen gaan doen.😉

No comments yet

Geef een reactie

