Met stip op nummer 92!

Zeven maanden geleden schreef ik m’n eerste tweet. En nu, 439 tweets later, vind ik mezelf terug op plaats 92 in de top-100 van UvA-twitterati. Dat heb ik dan te danken aan de 134 volgers die ik in die maanden ‘verzameld’ heb. Kijk je naar het aantal mensen dat ik zelf volg of het aantal tweets dat ik de wereld in heb gestuurd, dan zou ik vrolijk weer uit die top-100 verdwijnen. Die 134 volgers stellen natuurlijk ook weinig voor (sorry, volgers!), zeker in het licht van de 7 miljardste wereldburger die een dezer dagen geboren zal worden.

De UvA-lijst wordt met 28.221 volgers aangevoerd door Henk van Ess, internet- en onderzoeksjournalist, die een aantal colleges verzorgt bij de opleiding Mediastudies. Verder bestaat de lijst uit een combinatie van twitterende docenten/onderzoekers, studenten, andere medewerkers en twitter-accounts van organisatie-onderdelen van de UvA. Onze eigen UB staat op een nette 18e plaats met 875 volgers.

Een enkele twitterende bibliotheekcollega is op de lijst terug te vinden (Janneke Staaks; Alice Doek), maar dan blijkt ook meteen het geringe gewicht van dit soort lijstjes. Collega’s als Jacqueline Limpens (ruim 2.000 volgers) en Lukas Koster (ruim 900 volgers), die in de Bibliotheek top-100 prominent figureren, ontbreken ten onrechte in de UvA top-100. Die 92e plaats neem ik dan ook maar met een korreltje zout. Niet echt iets om trots op te zijn.😉

1 comment so far

  1. Lukas Koster (@lukask) on

    Blijkbaar moet je de term “Universiteit van Amsterdam” of “UvA” in je twitterprofiel hebben staan om in de UvA twittergids te komen. “University of Amsterdam” is niet voldoende. En dat voor een universiteit die internationaal geöriënteerd is en steeds meer in het Engels doet….


Geef een reactie

