Wat krijgen we nou?

Afgelopen februari schreef ik een post over een lokaal verkeersprobleem in Amsterdam-Oost waar ik dagelijks langs fiets getiteld Haasje over. Niet echt van veel belang, en netjes gerubriceerd in de categorie ‘varia’ waar ik meer van dat soort observaties een plaats geef. Het aantal raadplegingen van de post vertoonde het vertrouwde beeld: veel (tsja, wat is veel) raadplegingen onmiddellijk en kort na plaatsing; daarna slechts incidenteel bekeken.

Tot afgelopen dinsdag. Opeens een geweldige spike in het aantal raadplegingen: 123 keer op dinsdag en nog eens 60 keer op woensdag. Dat zijn aantallen waar menige post nooit aan toe komt (althans op mijn blog). Wat is hier gebeurd? Hoe dit te verklaren? Ik weet het niet. De kwaliteit van de foto kan het niet zijn. Is het item wellicht opgepikt door iemand in de buurt? De WordPress-statistieken laten me hier geheel in de steek.

Een zoekactie op ‘Haasje over’ op Twitter levert vervolgens het antwoord. Fotojournalist Hans Aarsman (bekend van de Aarsman Collectie in de Volkskrant) stelde afgelopen dinsdag op Twitter de vraag:

Met uiteraard een veel mooiere foto dan ik had gemaakt:

aw9m.jpg

Enkele uren later was de oplossing daar:

Met een bit.ly-link naar mijn blogpost en zo was ik een flink aantal hits rijker.

No comments yet

Geef een reactie

