Bijltjesdag

© de Volkskrant, 28 mei 2011

Vandaag meldde zich volger no. 100 van mijn Twitter-account UBABert. Dat zou voldoende moeten zijn om opgenomen te worden in de top-100 van UvA-twitteraars (maar is om onverklaarbare redenen nog niet gebeurd; daar kan ik overigens mee leven), maar is verder natuurlijk een uiterst bescheiden aantal. Een aantal dat ook nog eens aanzienlijk geflateerd wordt door wat ik maar even aanduid als ‘nep-volgers’, volgers die duidelijk met andere redenen dan dat ze in mijn tweets geïnteresseerd zijn zich als volger hebben aangemeld. Dus bijltjesdag vandaag. Ik heb al m’n volgers gewikt en gewogen en er van de 100 meteen zo’n 12 geblockt. Opgeruimd staat netjes? In ieder geval: in de beperking herkent men de meester.😉

Overigens, mijn vrouw volgt me niet (althans niet op Twitter). Een van mijn dochters wel, hetgeen ik af en toe met besmuikt glimlachen moet bekopen.

No comments yet

Geef een reactie

