… en weer terug

Vorige week was het echt even cold turkey: even weg in het Sauerland, wifi alleen voor een schrikbarend bedrag beschikbaar (€ 6,95 per uur!) en dus niet gebruikt en de iPhone alleen gebruikt om een paar sms’jes te versturen. De ‘straf’ volgde na thuiskomst: niet alleen een overvolle e-mailbox, maar daarnaast een meer dan volle Google Reader en een te lange ongelezen Twitter-stream. Die laatste heb ik maar even gelaten voor wat ie was; de e-mail heb ik trouwhartig doorgeworsteld (en inmiddels, voor zover nodig, allemaal beantwoord) en bij m’n feeds heb ik toch maar weer, en opnieuw eigenlijk nog steeds een beetje tegen m’n gevoel in, gebruik gemaakt van de ‘Alles markeren als gelezen’-knop.

Dat laatste heb ik echter niet gedaan bij m’n feed op INFOdocket, een betrekkelijke nieuwkomer op de infomarkt, of beter: een oudgediende in een nieuw jasje. De mensen achter INFOdocket zijn nl. dezelfde die jarenlang ResourceShelf tot een van de beste en meest actuele blogs over ontwikkelingen in de wereld van informatie, bibliotheken en uitgeverijen maakte. De Shelf bestaat nog steeds, maar heeft de aderlating van het vertrek van Gary Price en Shirl Kennedy nog niet kunnen overwinnen. INFOdocket wint het op dit moment op alle terreinen en kan ik iedereen van harte aanbevelen. Hetgeen me eraan herinnert dat Resource Shelf wel nog steeds in m’n blogroll staat. Die is inderdaad hoognodig aan een update toe. Daarover dus in een volgende post.

Of … of is het fenomeen van een blogroll al dusdanig verouderd dat ik daar geen tijd en energie meer in zou moeten steken?

1 comment so far

  1. Edwin on

    Welkom terug. Nu snap ik de terugval van RS pas. Die andere had ik ook ontdekt maar twijfel er nog een beetje over. Zal het het voordeel van de twijfel geven dan maar. Rolls zijn altijd mooi maar eerlijk gezegd kom je er als bezoeker niet vaak aan toe.


Geef een reactie

