Een nieuwe lente, een nieuw geluid

Een early adopter kun je me nauwelijks noemen.😉 Aan de andere kant, volgens de laatste Gartner hype cycle over emerging technologies was microblogging in 2010 pas net the Peak of inflated expectations gepasseerd en flink op weg naar beneden in the Trough of disillusionment, nog zo’n 2 tot 5 jaar van algemene ingebruikname. En dus heb ik vandaag, op de vijfde verjaardag van Twitter, dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een Twitter-account aangemaakt: @UBABert (nostalgie: het is de naam die ik inmiddels drie jaar geleden bij mijn eerste schreden op het web 2.0-vlak gebruikte).

Ik heb bij een groot aantal mede-bloggers gemerkt dat zodra ze aan het twitteren zijn geslagen hun blogactiviteiten duidelijk op een lager pitje zijn komen te staan. Dat wil ik nadrukkelijk niet laten gebeuren, maar ik wil wel graag proefondervindelijk ervaren of twitter inderdaad hetzelfde soort filter kan zijn op de wondere wereld van de digitale informatie(voorziening) die m’n Google Reader op dit moment biedt. Ik kom met enige regelmaat berichten tegen van collega’s die hun rss-feeds hebben ingeruild voor Twitter. Ik ben benieuwd.

No comments yet

Geef een reactie

