De langste dag

’t Was vanmorgen één uur ’s nachts lokale tijd in San Diego toen ik van Schiphol vertrok. Zeventien uur later, met een overstap in Atlanta, landde ik op Lindbergh Airport (ja inderdaad, van Charles). Het vliegveld ligt bijna in de stad, de achtste qua grootte in de VS, dus de transfer naar het hotel kostte nauwelijks meer tijd.

De Comfort Inn Gaslamp ligt net buiten het Gaslamp Quarter van San Diego. Het is niet een van de officiële conferentiehotels, maar met de verwachte 10.000 deelnemers kan ik me niet voorstellen dat ik de enige congresganger hier in het hotel ben. Met die 10.000 is de MidWinter overigens maar een kleintje vergeleken met de jaarlijkse ALA bijeenkomst in de zomer. Dan komen er tegen de 25.000 deelnemers opdagen. Het zegt iets over de omvang van de Amerikaanse bibliotheekwereld. Een paar zaaltjes in de Reehorst volstaat dan niet.

Morgenmiddag wordt de conferentie officieel aan het eind van de middag op de beursvloer geopend. Voor mij begint het echter ’s ochtends vroeg al met de pre-conference Beams and Bytes. Aanvangstijd: acht uur! En dat is nog een latertje vergeleken met de daaropvolgende dagen. De ALA houdt er niet van tijd te verdoen en dus wordt er elke dag al om zeven uur begonnen met ontbijtbijeenkomsten. En de echte die hards kunnen tot in de avonduurtjes hun hart ophalen. Ge(net)werkt zal er worden!

Realtime op de hoogte blijven van de conferentie? De Twitter hashtag is #ALAMW11.

No comments yet

Geef een reactie

