#nofail

Als om zich al bij voorbaat in te dekken tegen alle ellende die ik met mijn bij mijn nieuwe iPhone nog uit te zoeken provider zou krijgen, schonk Sinterklaas mij afgelopen zondag ook De Help, het speciale tijdschrift van Youp van ’t Hek dat ter gelegenheid van zijn actie tegen de helpdeskterreur (veelal gelokaliseerd bij telefoonaanbieders en internet-providers) op de markt is gebracht. Qua inhoud viel het me wat tegen, maar het feit dat de opbrengst van de verkoop naar de Serious Request-actie van 3FM gaat is voor mij al meer dan voldoende compensatie.

En ik heb bij mijn eerste iPhone-actie juist een heel positieve ervaring met mijn  toekomstige provider, Vodafone. Het online aanvragen van een abonnement strandde tot drie keer toe op de laatste van vijf pagina’s bij het invullen van een SIM-kaartnummer met het oog op nummerbehoud. Ongeldig nummer was de, onterechte, foutmelding. Dus de helpdesk maar eens gebeld. Na één keuze werd ik binnen 10 seconden te woord gestaan door een helpdeskmedewerker die rustig mijn verhaal aanhoorde, met de mededeling kwam dat dat een bekend probleem was met SIM-kaarten van mijn oude provider, dat ik er nog een paar nummers voor moest plaatsen en dan zou het allemaal wel lukken. En hij had gelijk. Bij poging vier ging de aanvraag van een leien dakje. Alles binnen twee minuten afgehandeld.

Youp zal misschien zeggen: ‘ja, logisch, nadat ik met mijn actie ben begonnen zijn ze zich allemaal een hoedje geschrokken en doen ze hun uiterste best om nog meer ellende te voorkomen’. Misschien. Maar ’t is dan toch mooi: Youp tevreden (actie heeft effect), Vodafone tevreden (een tevreden nieuwe klant) en ik tevreden (snel en adequaat geholpen). Maar of dat ook voldoende garanties voor de toekomst biedt??? Stay tuned!

No comments yet

Geef een reactie

