If I Only Had Time…

Ik raakte deze week weer een beetje overweldigd door het alsmaar groeiende aanbod aan blogs, artikelen, notities en (ja, zelfs) boeken dat ik nog wil lezen. Het aantal feeds groeit toch weer iets elke week en daardoor vertoont ook het aantal ongelezen berichten een langzaam stijgende lijn. Ik moet eigenlijk weer eens gaan snoeien in wat ik wel en niet wil volgen, maar makkelijk is dat niet. En hoe moet dat straks na m’n vakantie als 500, 1000, 1500, wie weet hoeveel ongelezen berichten me aanstaren (naast een paar honderd mails)? Simpel op de knop ‘Alles markeren als gelezen’ klikken zit nog niet in mijn systeem.

Al switchend van de ene naar de andere blog, schoot If I Only Had Time ondertussen door m’n hoofd. Zo’n liedje uit de zestiger jaren, dat van tijd tot tijd nog wel eens langskomt op de radio en waarvan vooral de versie van Gene Pitney door zijn specifieke stemgeluid bij mij is blijven hangen:

Maar je bent nooit te oud om te leren. Deze Engelstalige versie blijkt, als zoveel liedjes, gewoon een vertaling van een Frans origineel van Michel Fugain: Je n’aurai pas le temps. En ook daarvan is natuurlijk op YouTube snel een opname te vinden. Luister en kies de mooiste versie. Mijn voorkeur gaat uit naar die van Michel, toch.

1 comment so far

  1. […] ik zoals Bert overpeinzde, misschien op de knop [Mark all read] ga drukken? Ik denk het niet. Ik ben veels te bang […]


Geef een reactie

