Oranje boven

Natuurlijk ontkomt de UB er ook dit jaar niet aan: de onvermijdelijke WK-voetbalpoule. Twee jaar geleden bij EURO2008 was ik weinig succesvol en ook deze keer reken ik niet op een van de hoofdprijzen. Enerzijds ben ik teveel ‘kenner’ om bij het invullen allerlei onverwachte resultaten te gaan voorspellen. Anderzijds is de praktijk van dergelijke toernooien natuurlijk dat er dagelijkse van die onverwachte resultaten op het scorebord verschijnen. In de loop der jaren heb ik nog geen goede tactiek kunnen ontwikkelen om hiermee om te gaan.

Het invullen van het formulier kostte dit jaar veel tijd, want in een keer moesten de ruststanden en eindstanden van alle voorronde-wedstrijden, de eindstanden van de acht poules en de vijf topscorers van het toernooi voorspeld worden. Niet erg origineel heb ik Lionel Messi topscorer van het toernooi gemaakt, maar hij schijnt vanwege oververmoeidheid niet in goede doen te zijn. Heb ik natuurlijk weer. Maar goed, we gaan weer vier spannende weken tegemoet, ook op het werk. Iedereen die van een afstand wil meegenieten kan onze speciale WK-blog volgen.

Oh ja, de eerste twee wedstrijden zitten er al weer op en van de maximaal te scoren punten van vanavond (16) heb ik er slechts 4 in de wacht gesleept. Dat heb je als je Zuid-Afrika en Uruguay (Suarez!) laat winnen. Ik had beter moeten weten…

                     WK voetbal

No comments yet

Geef een reactie

