Trouwe metgezel

Hij staat al een flink aantal jaren in de linkerhoek van m’n bureau, m’n HP LaserJet printer. Af en toe krakend en piepend, maar toch ook elke keer weer z’n printjes uitspugend. En toen ik afgelopen donderdag voor het lange paasweekend m’n deur achter me dichttrok stond hij er nog steeds.

Maar hij zou gaan verdwijnen. In de hele UB werden in de afgelopen week alle printers, zowel voor studenten als medewerkers, vervangen en bureauprinters zouden in deze operatie meteen definitief geëlimineerd worden. Iedereen moet voortaan printen op een van de afdelingsprinters, tot leedwezen van menige leidinggevende die tot nu toe de dans was ontsprongen.

Toen ik donderdag de deur dichttrok schoot het begin van de Asterix en Obelix-strips me te binnen: De hele UB was voorzien van afdelingsprinters. De hele UB? Nee, niet de hele UB. Op één plek hield een eenzame bureauprinter stand tegen een enorme overmacht.

Gespannen opende ik vanmorgen de deur van m’n werkkamer. En nee hoor, printer nog steeds niet verdwenen. De Galliërs houden stand!

Update 12.30 uur: de Romeinen hebben toch gewonnen. Sad Smilies

No comments yet

Geef een reactie

