OTOO

Ik ben behoorlijk thuis in de wereld van afkortingen (ooit nog eens begonnen aan een interne UBA afkortingenlijst, die momenteel een wat zieltogend bestaan leidt op ons intranet), maar soms word ik nog wel eens verrast door een nieuwe die ik niet onmiddellijk thuis kan brengen. OTOO is er zo een. On the order of? Nee hoor, het is Online Toepassingen voor Onderwijs en Onderzoek, een nieuwe dienst van onze eigen bibliotheek. Ik ben nog niet meteen gegrepen door deze nieuwe vinding, net zo min als dat ik HumOz ooit echt ben gaan waarderen. Maar dat is misschien ook helemaal niet belangrijk, als de afko maar blijft hangen.

De eerste toepassing die onder de aandacht van onze gebruikers wordt gebracht is, gezien mijn malheur van afgelopen week, heel toepasselijk RSS. De UBA gaat het gebruik van Google Reader ondersteunen en aangezien dat de reader is die ook door enkele collega’s wordt aangeraden (dank voor jullie reacties!) ga ik de overstap ook maar maken. De helpdesk heeft nog niets van zich laten horen, dus ik vrees dat ik m’n oude feeds echt kwijt ben. Uithuilen en overnieuw beginnen.

’t Scheelt overigens flink wat tijd, zo’n leven zonder feeds…😉

1 comment so far

  1. Lukas Koster on

    Bert, deze post las ik in Google Reader😉 Gebruik ik al vrij lang.


Geef een reactie

