Ei gelegd

Ik hou het er maar op dat ik gewoon te weinig routine heb in het maken van een PowerPoint-presentatie. Zoals ik dus al vreesde heeft het voorbereiden van mijn presentatie van a.s. maandag in Gent me daarom een paar dagen ‘blog-tijd’ gekost. Ik ben daar overigens een beetje ambivalent over. Want wie durft tegenwoordig nog op een conferentie, studiedag of workshop te verschijnen zonder flitsende PowerPoint-presentatie? Enerzijds kan ik daar soms met bewondering naar kijken, met name als de presentatie wel ‘aanwezig’ is, het betoog van de spreker illustreert of ondersteunt, maar verder niet alle aandacht naar zich toetrekt. Anderzijds komt het veel vaker voor dat de ene serie bullets na de andere op de ene slide na de andere over je wordt uitgestort of, nog erger, dat de spreker doodleuk woord-voor-woord zijn presentatie voor een langzamerhand in slaap sukkelende zaal van de slides staat voor te lezen.

Kan ik dat dan beter? Dat is natuurlijk de vraag. Ik heb nu mijn ei gelegd, en daarbij weer allerlei uithoeken van Microsoft Office betreden (en meteen weer het nodige bijgeleerd). Ik zal ongetwijfeld de komende dagen nog wel aan tekst én presentatie blijven schaven, maar het eigenlijke werk is nu gedaan. Benieuwd naar het resultaat? Kom a.s. maandag ook naar Gent. Volgens mij wordt het een hartstikke leuke studiedag.😉

2 comments so far

  1. Saskia Scheltjens on

    Ik help het je mee hopen😉 Ik weet in ieder geval dat ik als mede-organisator ontzettend uitkijk naar wat je komt vertellen. Communiceren over de plannen van de nieuwe faculteitsbibliotheek Letteren en Wijsbegeerte (Geesteswetenschappen) is sinds ik hier in Gent zit mijn non-stop stokpaardje en slorpt in deze startperiode met gemak meer dan de helft van mijn tijd op. En voor alle geïnteresseerden die geen tijd hebben om naar het mooie Gent te komen, de presentaties worden nadien online geplaatst. Maar dan moet je er een ‘aanwezige’ Beetje Adjunct natuurlijk zelf bij denken …

  2. WoW!ter on

    Hoop het na je presentatie op maandag gewoon op slideshare te kunnen zien. Maandag naar Gent, hoe sympathiek de gedachte ook is, zit er niet helemaal in.


Geef een reactie

