6.000 … and counting

Alweer bijna een jaar geleden verscheen mijn eerste post op mijn eerste blog als onderdeel van het interne web 2.0-scholingsprogramma Spoetnik. Drie maanden na dat begin, en ruim 85 posts later, zette ik een punt achter dat blog. Ruim vijfduizend raadplegingen stonden er destijds op de teller en daar zijn er in de maanden sindsdien nog eens duizend bijgekomen.

Waarom deze recapitualatie? Nu, kort voordat ik met Verbouwblog stopte begon ik op 13 april met Een beetje adjunct. En het heeft me ruim zeven en een halve maand gekost om qua aantal raadplegingen Verbouwblog te passeren. Maar vanochtend heeft dat heugelijke feit dan toch plaatsgevonden. Was er bij Verbouwblog sprake van een heuse Spoetnik-community die onderling gretig kennisnam van elkaars posts (inclusief uiteraard de ‘nieuwsgierigheid’ naar de voortgang met de verbouwingen en verhuizingen), voor Een beetje adjunct heb ik echt een lezerspubliek van de grond toe op moeten bouwen. Is er inmiddels een trouwe groep lezers? Ik hoop het uiteraard wel, al laten de raadpleegcijfers af en toe nog vervaarlijke dalen zien. Maar ik ben niet ontevreden, en dat eerste jaar ga ik zeker vol maken.

3 comments so far

  1. WoW!ter on

    Worden alle lezers die het gewoon in hun feedreader lezen -zoals ik- wel meegeteld? Feedburner zou je in die laatste groep inzicht in kunnen geven😉

    • zeemanspraat on

      dag Wouter, nee dat worden ze in het aantal hits niet. Dus dat aantal zou je als de ondergrens kunnen beschouwen.
      Nu ben ik een veel te luie blogger om nog allerlei andere speeltjes (waar verder natuurlijk niets mis mee is) aan het
      bloggen te verbinden. Ik ben al blij dat ik nog steeds de tijd vindt voor het posten zelf.
      Bert

  2. Dymnphie on

    Ik lees je graag en meestal ook alleen in mijn reader😉
    Keep on blogging!


Geef een reactie

