OCN2008

Het is hommeles in de NVB. Rond de organisatie van de Online Conferentie over twee weken in de Amsterdamse RAI zijn de gemoederen inmiddels zo hoog opgelopen dat twee bestuursleden zijn afgetreden. Op IP Online melden ze dat zo ontevreden zijn over die organisatie dat ze daar geen verantwoordelijkheid meer voor willen dragen.

Ik kan wel met ze meevoelen. Ik ben een trouwe bezoeker van in ieder geval een van de twee dagen van iedere OCN. Maar dit jaar heb ik me inderdaad wel af zitten vragen waar ik me nu voor op ging geven. Zelfs nu is de informatie over het programma nog steeds uiterst summier. Gisteren kreeg ik de nieuwe NVB-krant in de bus met veel reclame voor de OCN. Maar een gedetailleerd programma met alle sprekers? Ho maar. Meer dan een ruwe indeling van de twee dagen wordt potentiële bezoekers niet geboden. Geen wonder dus dat organisatoren van onderdelen zelf maar het initiatief nemen om uitgebreidere versies van hun programma-onderdeel via NEDBIB-L te verspreiden. Op de NVB-site zelf is men tenslotte nog druk bezig geïnteresseerden op te roepen om een bijdrage te leveren aan het programma. Uiterste inzenddatum 25 mei!

Maar goed, ondanks alles meld ik me over twee weken voor een dag OCN2008. Niet om de masterclass 23 Dingen voor Managers te volgen (al had ik dat graag gedaan als ik dinsdag gekund had), maar de workshop Bibliotheek 2.0 is Happe.ning maakt een goede kans.

2 comments so far

  1. essen2punt0 on

    Ik heb ook buitengewoon zin in de happe.ning! Wie weet spreken we elkaar daar.
    Ik denk dat we een fascinerende track hebben!

  2. WoW!ter on

    En vergeet niet de oproep om een paper te presenteren op het congres die daar pontificaal onder staat. Om maar te zwijgen van het copyright merkje met jaar 2006.

    Je wil je oproep voor een congres toch niet met copyright beschermen. Daarvan wil je juist dat het wordt overgenomen, de wereld in wordt geslingerd en elders op het Web wordt gepubliceerd…..

    De NVB. Die arme NVB leden.


Geef een reactie

