Een beetje … directeur ;-)

Vanmorgen UBO. UBO? Ja, we hebben er weer een nieuwe afkorting bij. UBO staat voor UB-Overleg, het overlegorgaan van de directie van de UB (directeur en twee adjunct-directeuren) met de sectorhoofden van de Centrale Bibliotheekdiensten en van Geesteswetenschappen. En omdat Nol deze weken met vakantie is, had ik de ‘eer’ de vergadering te mogen voorzitten. Niet alleen ‘een beetje adjunct’, maar zelfs ‘een (heel klein) beetje directeur’. Gelukkig maakten mijn collega’s het me niet al te moeilijk. 😉

Er speelt wel veel op dit moment. Niet alleen de Europese aanbesteding voor een nieuw bibliotheeksysteem, maar we zitten ook nog eens middenin zo’n zelfde aanbestedingsprocedure voor de invoering van RFID bij alle bibliotheken van de UvA en de HvA. Daar naderen we het moment dat er een definitief besluit genomen zal worden en kunnen we ons definitief gaan prepareren op de invoering van RFID en zelfbediening op alle locaties. Leveranciers van bibliotheeksystemen hebben nu nog twee weken om op onze tender in te schrijven en dan gaan we ook daar de besluitvormende fase in. Ondertussen zijn we dan toch ook nog bezig met de overgang van (Pica) LBS3 naar LBS4; uitstellen kan inmiddels niet meer.

P.S. na mijn miskleun van afgelopen vrijdag met Nederland-Frankrijk (gelukkig verkeerde ik in omvangrijk gezelschap) geef ik mijn voorspelling voor vanavond met enige reserve. Er staat voor Nederland tenslotte niets op het spel. Maar goed, rust- en eindstand 2-0 voor Nederland. Veel interessanter is het natuurlijk wat er bij Frankrijk-Italië gaat gebeuren. Als het de 1-1 wordt die ik verwacht en Roemenië verliest inderdaad, wordt het nog een heel gepuzzel om te bepalen wie dan tweede in de poule is geworden. Maar daar hebben we gelukkig experts voor.

No comments yet

Geef een reactie

